نرده استيل : نحوه ساخت و نصب آن

۴۱ بازديد

نرده استيل از جمله متريال پر استفاده در صنايع مختلف است. در صنعت ساختمان نيز استفاده‌هاي زيادي از نرده مي‌شود. ساخت محافظ پنجره، درب، نرده پله و ... از جمله مصارف اصلي نرده استيل است. البته در طراحي و دكوراسيون داخلي نيز استفاده‌هاي زيادي دارد و به دليل خاصيت ضد زنگ بودن هم در فضاي داخلي و هم در فضاهاي بيرون كاربري زيادي دارد.

استيل چيست؟

استيل يا فولاد در واقع فلزات آلياژ آهن هستند كه در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از تركيب آهن با ديگر فلزات مانند كروم، نيكل، منگنز و ... فولاد به دست مي‌آيد. ميزان عناصر فلزي مانند كروم و نيكل در آهن، انواع مختلف استيل مانند 201، 304 و 316 را به وجود مي‌آورد. در بين سه نوع استيل نام برده، استيل 304 يك استيل با قابليت جوشكاري، برشكاري، خم كاري و ... است كه مقاومت بالايي در برابر متغيرهاي آب و هوايي دارد.

استيل چيست؟

ميزان كروم و نيكل موجود در استيل 201 كمتر از 304 است ولي اين نوع استيل همچنان قابليت‌هاي نام برده را دارد و از نظر زنگ نزن بودن، توانايي قابل قبولي دارد و ممكن است در برابر رطوبت كمي تيره شود ولي قطعاً در برابر زنگ زدگي مقاوم است. استيل 316 تفاوتي كه با دو آلياژ ديگر دارد تنها در دارا بودن موليبدن است كه آن را در برابر تماس با كلرايد (مانند آب دريا) مقاوم مي‌كند و از نظر ديگر فلزات مانند نيكل و كروم مانند دو آلياژ ديگر است.

نرده استيل چيست و چه ويژگي‌هايي دارد؟

به پروفيل‌هاي توليد شده با استفاده از ورق استيل، نرده استيل گفته مي‌شود كه در با سطح مقطع‌هاي گرد، بيضي، مستطيل، مربع و ... به بازار عرضه مي‌شود. همانطور كه در بالاتر نيز به آن اشاره شد استيل آلياژ آهن و فلزات ديگر است. با اضافه شدن فلزات ديگر به آهن، خواص منحصر به فردي نيز به آن اضافه مي‌شود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • استحكام بالا
  • قابليت چكش خواري خوب
  • مقاومت در برابر تنش‌هاي متغيرهاي آب و هوايي
  • قابليت جوشكاري
  • قابليت شكل دهي به روش‌هاي مختلف از قبيل ماشين‌كاري و آهنگري و ريخته گري
  • قابليت كاربري در دماهاي بالا و دماهاي زير صفر
  • قابليت پوشش با مواد فلزي و سراميكي و پلاستيكي و يا رنگ‌ها

نرده استيل چيست و چه ويژگي هايي دارد؟

نرده استيل چگونه ساخته مي‌شود؟

در ابتدا در كارخانه فولاد، با استفاده از آهن و ديگر فلزات، آلياژ آهن ساخته مي‌شود و آلياژ ساخته شده به وسيله دستگاه‌هاي صنعتي به صورت ورق در مي‌آيد. شركت‌هاي توليدكننده پروفيل، با خريد ورق استيل و خم ‌كاري با استفاده از دستگاه‌هاي پرس و خم ‌كاري ورق استيل را به پروفيل استيل تبديل مي‌كنند و در نهايت با استفاده از پروفيل‌هاي استيل نرده استيل با روش‌هاي جوشكاري و برشكاري ساخته مي‌شود.

در چه مكان‌هايي از نرده استيل مي‌توان استفاده كرد؟

اصولاً استفاده از نرده استيل در صنعت ساختمان، معطوف به بخش طراحي و دكوراسيون داخلي و به طور كلي مربوط به نازك‌ كاري ساختمان مي‌شود. از نرده استيلبراي حفاظ پنجره، درب، بالكن، پله، استخر و ... استفاده مي‌شود. از آنجايي كه استيل 304 مقاومت بالايي در برابر تغيير رنگ و زنگ زدگي در برابر جو دارد. اگر قصد استفاده از نرده استيل در فضاهايي مانند بالكن، دور استخر، تراس، آلاچيق و ... داريد بهتر است از اين نوع نرده استيل استفاده كنيد. استفاده از نرده استيل 201 در فضاهاي داخلي مانند پله‌هاي داخلي، طراحي كمد و كابينت آشپزخانه و ... به صرفه‌تر است.

در چه مكان هايي از نرده استيل مي توان استفاده كرد؟

انواع نرده استيل و موارد استفاده از آن‌ها

نرده‌هاي استيل در سطح مقطع‌هاي دايره، بيضي، مستطيل، مربع و در رنگ‌هاي طلايي، نقره‌اي و ... ارائه مي‌شوند. نرده‌هاي استيل طلايي با ظريف‌ كاري زياد، در كنار كفپوش و ديوارپوش سنگي صيقل خورده بيشتر مناسب خانه‌هايي با طراحي دكوراسيون داخلي كلاسيك است. از طرف ديگر استفاده از نرده استيل نقره‌اي با سطح مقطع زاويه‌دار در كنار شيشه و چوب، بيشتر مناسب طراحي داخلي مدرن است.

مزاياي استفاده از نرده استيل چيست؟

ويژگي‌هاي ساختاري كه استيل دارد، مزاياي بالقوه‌اي را به نرده‌هاي تشكيل شده از اين متريال به ارمغان آورده‌اند كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به چند مورد زير اشاره كرد.

  • نرده استيل به دليل مقاومت خوبي كه در برابر ناملايمات جوي دارد، استفاده از آن در فضاهاي بيروني و داخلي مقدور است.
  • استفاده از نرده‌هاي استيل به دليل مقاومت بالا در باربر خط و خش در محيط‌هاي شلوغ و پر رفت آمد گزينه مناسبي است.
  • نرده‌هاي استيل به دليل مقاومت بالا در محيط‌هاي صنعتي نيز به كار برده مي‌شوند.
  • تميز كاري نرده‌هاي استيل به راحتي هر چه تمام‌تر صورت مي‌گيرد.
  • نرده استيل داراي زيبايي و ماندگاري به صورت هم‌زمان است.
  • نياز به استفاده از انواع رنگ و پوشش براي پوشانندگي سطح ندارد ولي استفاده از انواع پوشش به بدنه نرده استيل آسيب نمي‌زند و مانعي ندارد.
  • نصب نرده استيل بسيار بي دردسر و بدون كثيف كاري است و با استفاده از پيچ و رولپلاك انجام مي‌شود.

مزاياي استفاده از نرده استيل چيست؟

معايب نرده استيل در چيست؟

علي رغم تمامي مزايايي كه استفاده از نرده‌هاي استيل مي‌تواند در پي داشته شد، نبايد از نقاط ضعف آن نيز غافل شد. قيمت بسيار بالاي نرده استيل نسبت به ديگر نرده‌ها مانند نرده چوبي، نرده قوطي آهني، نرده فرفورژه و ... از آشكارترين معايب نرده استيل به شمار مي‌آيد، البته لازم به يادآوري است كه با ادغام نرده استيل با ديگر متريال مانند شيشه سكوريت مي‌تواند تا حدودي در هزينه صرفه جويي كرد. در ثاني تنوع كم در طرح و رنگ نرده استيل در مقايسه با ديگر انواع نرده نام برده در بالا نيز از ديگر معايب نرده استيل است.

مركز فروش نرده استيل در تهران كجاست؟

به طور كلي مركز خريد و فروش آهن، آلياژهاي آهني و محصولات آهني در محله پامنار تهران است. بسياري از مغازه‌هاي اين محدوده داراي درگاه‌هاي اينترنتي خريد، فروش، سفارش ساخت آهن و آلياژهاي آهن مانند استيل هستند و توانايي خريد و فروش غير حضوري و ارسال محصول به محل مورد نظر را دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.