اطلاعاتي در مورد نرده استيل

۴۴ بازديد

نرده استيل
به دليل ظاهر لوكس، براق، صيقلي و ظريف نرده استيل در طراحي داخلي و خارجي ساختمان استقبال زيادي از آن مي شود. اگر در گذشته استفاده از نرده تنها به دليل امنيت بود، امروزه زيبايي و كيفيت نيز از دلايل انتخاب آن است. در واقع نوع مدرن نرده هاي ساختماني، نرده استيل است كه داراي دو نوع نرده استيل 304 و نرده استيل 201 مي باشد. عواملي كه باعث شده اند استقبال از نرده ي استيل زياد شود اين است كه ضد زنگ است و نگهداري آن آسان مي باشد، همچنين نظافت و تميزي آن در ساختمان راحت تر است. طرح هاي متنوعي براي نصب نرده وجود دارد و نصب آن به سرعت پايان مي گيرد، مقاومتي كه استيل در برابر ضربه، فشار و زنگ زدگي دارد آن را به گزينه اي مناسب براي پياده سازي در راه پله ها و بالكن ها كرده است.

انواع نرده استيل
با توجه به اينكه از نرده استيل در چه مكاني استفاده شود و با در نظر گرفتن سليقه مشتري مي توان آن را پياده سازي كرد. مي توان چهره متفاوت تري از نرده را با تغيير تعداد لوله هاي افقي، ارتفاع پايه ها، استفاده از پايه هاي چوبي يا استيل، استفاده از نرده استيل هاي 201 يا 304 ايجاد كرد. در حالت كلي نرده استيل به دو نوع 201 و 304 وجود دارد كه در كليه اماكن سرپوشيده و يا باز قابل استفاده است و به مدل هاي مختلفي چون شيشه خور، كابلي، پايه دو سر گلابي، پايه پيچي، حصاري و ... تقسيم بندي مي شود.

نرده استيل 304


نرده استيل 304
تركيب استاندارد كروم، آهن و نيكل سبب ساخت نرده استيل 304 خواهد شد كه آن را به فولادي ضد زنگ تبديل مي كند. يك لايه محافظ در اين نوع استيل وجود دارد كه از اكسيد شدن و زنگ زدگي آن جلوگيري مي كند، اين عوامل سبب مي شوند استفاده از اين نوع نرده طول عمر بالايي داشته باشد كه عامل مهمي در انتخاب آن است. گارد لوله هاي استيل و چهارگوش پروفيل هاي استيل از انواع نرده استيل 304 هستند كه در ساختمان ها استفاده مي شوند. به دليل كاربرد آن در هر نوع شرايط آب و هوايي و از دست ندادن شفافيتش در طي سال هاي طولاني قيمت بيشتري نسبت به نوع 201 خواهد داشت.


نرده استيل۲۰۱
در مواقعي كه مي خواهيد نرده استيل را در اماكن سرپوشيده به كار ببريم مانند راهروها، فضاي داخلي آپارتمان ها و به طور كلي هر مكاني كه از رطوبت دور باشد از نرده استيل 201 استفاده مي شود كه بسيار شيك و مدرن خواهد بود و زيبايي خاصي به ساختمان خواهد داد. اين نوع نرده ممكن است در اثر تماس با رطوبت دچار زنگ زدگي شود، به همين دليل در مكان هاي سرپوشيده به كار مي رود.

طراحي نرده استيل راه پله
مسير ارتباطي در ساختمان بين طبقات مختلف راه پله ها هستند كه فضاي كناري آن ها خالي است و ممكن است باعث ايجاد سقوط و خطراتي شود. براي ايمني در برابر اين خطرات مي توان از نرده استيل استفاده كرد. در طراحي نرده استيل راه پله بايد استانداردهاي لازم كه ذكر مي شود رعايت شود. ارتفاع نرده و تعداد گاردهاي محافظ دو عاملي هستند كه در هنگام پياده سازي نرده استيل در راه پله بايد به آن ها توجه كرد و سازمان آتش نشاني نيز آن را تاييد كند.
ارتفاعي كه نرده راه پله دارد 90 الي 110 سانتي متر است و گاردهاي محافظ تعدادي بين 5 الي 8 رديف موازي دارند. در نرده استيل راه پله معمولا از اجزايي مثل گاردهاي محافظتي، لوله هاي استيل، پايه ها و يراق آلاتي كه پايه و گاردها را به دستگيره متصل مي كنند، استفاده مي شود كه هر كدام قطرهاي خاصي دارند. قطر پايه 38 ميلي متر، قطر گاردها 16 ميلي متر، قطر لوله ها 51 ميلي متر و قطر يراق آلات 16 ميلي متر است.

روش نصب نرده استيل راه پله
براي اينكه بدانيم طول هندريل استيل مورد نياز چه ميزان است در ابتدا به اندازه گيري متراژ راه پله مي پردازيم. سپس مشخص مي كنيم پايه هاي نرده در چه مكاني روي كف پله ها قرار بگيرند. فاصله اي كه بايد پايه هاي نرده از لبه پله داشته باشند 5 الي 7 سانتي متر است. فاصله كمتر باعث ايجاد مشكلاتي مي شود، مثلا باعث مي شود در مرحله سوراخ كاري، سنگ كف پله ترك بردارد و يا بشكند. با استفاده از ميلگرد مخصوص و چسب، پايه هاي نرده استيل را به محل سوراخ كاري متصل مي كنند، اين ميلگرد نقش شاسي را براي نرده دارد.
اين پايه ها از لوله استيلي كه 38 ميليمتر طول دارد مي باشد و يا پروفيل استيلي 40*40 مي باشد. بعد از اين مراحل يراقي كه جهت نگهداري گاردها مي باشد، نرده را به پايه متصل مي كند كه جنس اين يراق از لوله استيلي با 26 ميليمتر قطر و يا از پروفيلي 20*20 ميليمتر است. در مرحله آخر اتصال بين پايه و هندريل استيل صورت مي گيرد و مي توان با تراز كردن به تنظيم پايه ها پرداخت چون تمام لوله ها بايد در فاصله هاي يكسان و روي يك خط موازي باشند.

طراحي و نصب نرده استيل بالكن
بالكن محلي است كه امكان سقوط افراد از آن وجود دارد به همين دليل براي جلوگيري از اين امر از نرده استيل استفاده مي شود. ارتفاع مناسب براي نصب نرده استيل در بالكن حداقل 110 سانتي متر است. در ساخت اين نرده معمولا استيل 304 استفاده مي شود كه ضد زنگ است، چون نرده هاي بالكن در تماس با قطرات باران قرار خواهند گرفت. موادي كه در ساخت اين نرده به كار مي رود دو رديف حفاظ است كه يكي به صورت افقي و به قطر 25 ميلي متر است و ديگري به صورت عمودي و قطر 16 ميلي متر است كه فاصله اي بين 12 الي 15 سانتي متر دارند. در پياده سازي اين نرده پايه هاي استيل در فاصله هاي 85 سانتي متري استفاده مي شود در حالي كه 38 ميليمتر قطر دارند.

نرده استيل

دليل استفاده از نرده استيل در ساختمان ها
امروزه روش هاي مدرن در طراحي داخلي ساختمان ها رواج زيادي پيدا كرده است به همين دليل كاربرد نرده استيلي كه ضد زنگ است با استقبال روبه رو شده است. ستون هاي طرح دار در راه پله، نماي شيك و زيبايي به آن خواهد داد كه در مقابل كشش و ضربه نيز مقاوم است. اين نوع نرده مي تواند فشاري كه ساكنين به راه پله ها وارد مي كنند را تحمل كند. از شيشه هاي نشكن و چوب در پايه هاي نرده مي توان استفاده كرد كه نماي زيباتري به دست دهد.

نرده استيل شيشه خور
نرده استيل شيشه خور طرح جديدي است كه نصب آن با توجه به نياز و سليقه مشتري صورت مي گيرد. انواع اين نرده شامل پايه لوله اي، پايه پروفيلي، پايه تسمه اي، پايه طرح دار و ... مي باشد كه در مكان هاي مختلف چون بالكن و پشت پنجره در مجتمع مسكوني،  مجتمع تجاري و اداري و ... قابل نصب است.

 نرده استيل پايه پيچي
يكي از طرح هاي جديد نرده استيل نوع پايه پيچي است كه مطابق با اصول مهندسي ساخته مي شود. در راه پله و خانه هاي دوبلكس استفاده زيادي از آن مي شود. اين طرح در كارخانه با دستگاه ساخته و روي آن جلا داده مي شود. در سطوح صاف اين پايه ها به صورت پشت سرهم قرار داده مي شوند، اما در راه پله ها به صورت يكي در ميان نصب مي شوند، البته سليقه مشتري نيز در آن تاثير گذار خواهد بود. اين طرح به صورت منحصر به فرد زيبايي خاصي به منازل خواهد داد.


نرده استيل افقي
از اين نوع نرده در مقابل پنجره و يا بالكن استفاده مي شود كه نماي زيبايي نيز به ساختمان خواهد داد. به جاي استفاده از حفاظ هاي استيل مي توان از نرده ي استيل افقي كه استحكام زيادي نيز دارد استفاده كرد. ساخت آن به صورت تك لوله است كه به سنگ نما متصل مي شود.


نرده استيل پايه دوسر گلابي
يكي از طرح هاي پر فروش نرده ي استيل، نوع پايه دو سر گلابي است كه بيشتر مورد استفاده خانه ها و مغازه هاي دوبلكس قرارمي گيرد و در راه پله ها نيز از آن استفاده مي شود. پايه هاي اين طرح به دو رنگ نقره اي و طلايي خواهند بود و بيشتر از استيل 304 در ساخت آن استفاده مي شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.